Forum

> > CS2D > Scripts > Class lua
Forums overviewCS2D overview Scripts overviewLog in to reply

English Class lua

3 replies
To the start Previous 1 Next To the start

old Class lua

deadlox995
User Off Offline

Quote
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
function classmenu(id,t)
     if (t==1) then
          menu(id,"Classes Terrorist,T-Infantry,T-Sniper,Flamethrower,Medic,Minigun Guy")
     elseif (t==2) then
          menu(id,"Classes Conuter-Terrorist,CT-Infantry,CT-Sniper,Flamethrower,Medic,Minigun Guy")
     end
end

addhook("serveraction","clmenuopen")
function clmenuopen(id,a)
     if (a==1) then
          classmenu(id,player(id,"team"))
     end
end

addhook("menu","_menu")

function _menu(id,title,button)
if player(id,"team")==1 then
if button==1 then
               --class for Terrorist-Infantry
parse ("setmaxhealth "..id.." 150")
parse ("setarmor "..id.." 50")
parse ("speedmod "..id.." 5")
parse ("equip "..id.." 30")
parse ("equip "..id.." 4")
parse ("equip "..id.." 51")
parse ("equip "..id.." 52")
	  elseif button==2 then
               --class for Terrorist-Sniper
parse ("killplayer "..id.."")
parse ("setmaxhealth "..id.." 85")
parse ("setarmor "..id.." 55")
parse ("speedmod "..id.." 2")
parse ("equip "..id.." 36")
parse ("equip "..id.." 51")
parse ("equip "..id.." 52")
parse ("equip "..id.." 4")
   	  elseif button==3 then
               --class for Terrorist-Flamethrower
parse ("setmaxhealth "..id.." 120")
parse ("speedmod "..id.." 5")
parse ("equip "..id.." 46")
parse ("equip "..id.." 73")
parse ("equip "..id.." 79")
parse ("equip "..id.." 4")
elseif button==4 then
                 --class for Medic
parse ("setmaxhealth "..id.." 55")
parse ("speedmod "..id.." 6")
parse ("equip "..id.." 6")
parse ("equip "..id.." 24")
parse ("equip "..id.." 82")
parse ("equip "..id.." 65")
parse ("equip "..id.." 64")
elseif button==5 then
  --class for Minigun Guy
parse ("setmaxhealth "..id.." 250")
parse ("setarmor "..id.." 250")
parse ("speedmod "..id.." -5")
parse ("equip "..id.." 90")
parse ("equip "..id.." 6")
parse ("equip "..id.." 80")
end
     elseif player(id,"team")==2 then
          if button==1 then
               --class for CT-Infantry
parse ("setmaxhealth "..id.." 150")
parse ("setarmor "..id.." 50")
parse ("speedmod "..id.." 5")
parse ("equip "..id.." 32")
parse ("equip "..id.." 4")
parse ("equip "..id.." 51")
parse ("equip "..id.." 52")
          elseif button==2 then
               --class for CT-Sniper
parse ("setmaxhealth "..id.." 85")
parse ("setarmor "..id.." 55")
parse ("speedmod "..id.." 2")
parse ("equip "..id.." 37")
parse ("equip "..id.." 51")
parse ("equip "..id.." 52")
parse ("equip "..id.." 4")
          elseif button==3 then
               --class for Flamethrower
parse ("setmaxhealth "..id.." 120")
parse ("speedmod "..id.." 5")
parse ("equip "..id.." 46")
parse ("equip "..id.." 73")
parse ("equip "..id.." 79")
parse ("equip "..id.." 4")
elseif button==4 then
               --class for Medic
parse ("setmaxhealth "..id.." 55")
parse ("speedmod "..id.." 6")
parse ("equip "..id.." 6")
parse ("equip "..id.." 24")
parse ("equip "..id.." 82")
parse ("equip "..id.." 65")
parse ("equip "..id.." 64")
elseif button==5 then
               --class for Minigun Guy
parse ("setmaxhealth "..id.." 250")
parse ("setarmor "..id.." 250")
parse ("speedmod "..id.." -5")
parse ("equip "..id.." 90")
parse ("equip "..id.." 6")
parse ("equip "..id.." 80")
        end
end
end

Hi,i'm need help on my class lua.
Here is The thing That i'm need Help:
flame i'm Need to added when a player chose a class it will kill him fist then his spawn in it will equip weapons on that class that his chose, i'm dont khow how plz help me! flame

old Re: Class lua

Pseudon
User Off Offline

Quote
Then just use spawn hook and kill command on the player when he selects a class.

old Re: Class lua

Dousea
User Off Offline

Quote
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
playerclass={}

for id=1,32 do
	playerclass[id]=0
end

function classmenu(id)
	if (player(id,"team")==1) then
		menu(id,"Classes Terrorist,T-Infantry,T-Sniper,Flamethrower,Medic,Minigun Guy")
	elseif (player(id,"team")==2) then
		menu(id,"Classes Counter-Terrorist,CT-Infantry,CT-Sniper,Flamethrower,Medic,Minigun Guy")
	end
end

addhook("serveraction","clmenuopen")
function clmenuopen(id,action)
	if (action==1) then
		classmenu(id)
	end
end

addhook("menu","_menu")
function _menu(id,title,button)
	if (title=="Classes Terrorist" or title=="Classes Counter-Terrorist") then
		if (button~=0) then
			playerclass[id]=button
		end
	end
end

addhook("spawn","_spawn")
function _spawn(id)
	if (player(id,"team")==1) then
		if (playerclass[id]==1) then
			--class for Terrorist-Infantry
			parse("setmaxhealth "..id.." 150")
			parse("setarmor "..id.." 50")
			parse("speedmod "..id.." 5")
			parse("equip "..id.." 30")
			parse("equip "..id.." 4")
			parse("equip "..id.." 51")
			parse("equip "..id.." 52")
		elseif (playerclass[id]==2) then
			--class for Terrorist-Sniper
			parse("killplayer "..id.."")
			parse("setmaxhealth "..id.." 85")
			parse("setarmor "..id.." 55")
			parse("speedmod "..id.." 2")
			parse("equip "..id.." 36")
			parse("equip "..id.." 51")
			parse("equip "..id.." 52")
			parse("equip "..id.." 4")
		elseif (playerclass[id]==3) then
			--class for Terrorist-Flamethrower
			parse("setmaxhealth "..id.." 120")
			parse("speedmod "..id.." 5")
			parse("equip "..id.." 46")
			parse("equip "..id.." 73")
			parse("equip "..id.." 79")
			parse("equip "..id.." 4")
		elseif (playerclass[id]==4) then
			--class for Medic
			parse("setmaxhealth "..id.." 55")
			parse("speedmod "..id.." 6")
			parse("equip "..id.." 6")
			parse("equip "..id.." 24")
			parse("equip "..id.." 82")
			parse("equip "..id.." 65")
			parse("equip "..id.." 64")
		elseif (playerclass[id]==5) then
			--class for Minigun Guy
			parse("setmaxhealth "..id.." 250")
			parse("setarmor "..id.." 250")
			parse("speedmod "..id.." -5")
			parse("equip "..id.." 90")
			parse("equip "..id.." 6")
			parse("equip "..id.." 80")
		end
	elseif (player(id,"team")==2) then
		if (playerclass[id]==1) then
			--class for CT-Infantry
			parse("setmaxhealth "..id.." 150")
			parse("setarmor "..id.." 50")
			parse("speedmod "..id.." 5")
			parse("equip "..id.." 32")
			parse("equip "..id.." 4")
			parse("equip "..id.." 51")
			parse("equip "..id.." 52")
		elseif (playerclass[id]==2) then
			--class for CT-Sniper
			parse("setmaxhealth "..id.." 85")
			parse("setarmor "..id.." 55")
			parse("speedmod "..id.." 2")
			parse("equip "..id.." 37")
			parse("equip "..id.." 51")
			parse("equip "..id.." 52")
			parse("equip "..id.." 4")
		elseif (playerclass[id]==3) then
			--class for Flamethrower
			parse("setmaxhealth "..id.." 120")
			parse("speedmod "..id.." 5")
			parse("equip "..id.." 46")
			parse("equip "..id.." 73")
			parse("equip "..id.." 79")
			parse("equip "..id.." 4")
		elseif (playerclass[id]==4) then
			--class for Medic
			parse("setmaxhealth "..id.." 55")
			parse("speedmod "..id.." 6")
			parse("equip "..id.." 6")
			parse("equip "..id.." 24")
			parse("equip "..id.." 82")
			parse("equip "..id.." 65")
			parse("equip "..id.." 64")
		elseif (playerclass[id]==5) then
			--class for Minigun Guy
			parse("setmaxhealth "..id.." 250")
			parse("setarmor "..id.." 250")
			parse("speedmod "..id.." -5")
			parse("equip "..id.." 90")
			parse("equip "..id.." 6")
			parse("equip "..id.." 80")
		end
	end
end

old Re: Class lua

Joni And Friends
User Off Offline

Quote
Fixed! and i make it better, you can easy add class
Spoiler >
To the start Previous 1 Next To the start
Log in to reply Scripts overviewCS2D overviewForums overview