English i need someone fix my classes script

14 replies
Goto Page
To the start Previous 1 Next To the start
Up
hunter139
User
Offline Off
hi i want some help to fix my script
More >


Code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
500
501
502
503
504
505
506
507
508
509
510
511
512
513
514
515
516
517
518
519
520
521
522
523
524
525
526
527
528
529
530
531
532
533
534
535
536
537
538
539
540
541
542
543
544
545
546
547
548
549
550
551
552
553
554
555
556
557
558
559
560
561
562
563
564
565
566
567
568
569
570
571
572
----------------------------------------
-- Classes Script by Karim Patron --
-- 27.07.2013 --
-- Adds Player Classes to your server --
----------------------------------------
ownerusgn = {113769}
adminusgn = {115795}

if sample==nil then sample={} end
sample.classes={}

-------------------
--Server Settings--
-------------------
parse("sv_friendlyfire 0")
parse("sv_lan 0")
parse("mp_infammo 0")
parse("mp_dispenser_money 500")
parse("sv_maxplayers 32")
parse("mp_dispenser_health 10")
parse('mp_building_limit "dispenser" 10')
parse('mp_building_limit "supply" 10')
parse('mp_building_limit "gate field" 30')
parse('mp_building_limit "turret" 20')
parse('mp_building_limit "teleporter entrance" 5')
parse('mp_building_limit "teleporter exit" 5')
parse("sv_gm 0")
parse("mp_startmoney 5000")
parse("mp_teleportreload 3")
parse('mp_supply_items "47,90,91,72,73,76,83,45"')
parse("mp_antispeeder 0")
parse("sv_fow 0")
parse("mp_c4timer 45")
parse("mp_roundtime 5 ")
parse('mp_wpndmg "gutbomb" 10000')
parse('mp_wpndmg "claw" 10000')

-----------------------
-- INITIAL SETUP --
-----------------------
function initArray(m)
local array = {}
for i = 1, m do
array[i]=0
end
return array
end
sample.classes.class=initArray(32)
sel_class=initArray(32)
function sample.classes.classmenu(id, act)
if act == 1 then
menu(id,"Server Classes (Page 1/3),Random|Random Class,Zombie,Soldier,Pyro,Ghost,Heavy Killer,Super Killer,Destroyer,---> Next Page|(Page 2)") 
end
if (title=="Server Classes (Page 1/3)") then
if (sel>=1 and sel<=9) then
sample.classes.class[id]=sel
elseif (sel==9) then
menu(id,"Server Classes (Page 2/3),Builder,Trapper,Grenadier,Runner,Team Helper,Explosion Maker,Pro Sniper,---> Next Page|(Page 3),<--- Previous Page|(Page 1)") 
end
end
if (title=="Server Classes (Page 2/3)") then
if (sel>=1 and sel<=9) then
sample.classes.class[id]=sel+9
elseif (sel==8) then
menu(id,"Server Classes (Page 3/3),SWAT,1 Shoot Kill,Strong/Fat,Toxic Healer,Owner Class|Only For Owners,Admin Class|Only For Admins,No Class|Normal (Knife),<--- Previous Page|(Page 2)")

elseif (sel==9) then
menu(id,"Server Classes (Page 1/3),Random|Random Class,Zombie,Soldier,Pyro,Ghost,Heavy Killer,Super Killer,Destroyer,---> Next Page") 
end 
end
if (title=="Server Classes (Page 3/3)") then
if (sel>=1 and sel<=9) then
sample.classes.class[id]=sel+18
elseif (sel==8) then
menu(id,"Server Classes (Page 2/3),Builder,Trapper,Grenadier,Runner,Team Helper,Explosion Maker,Pro Sniper,---> Next Page|(Page 3),<--- Previous Page|(Page 1)") 
end
end
end
-----------------------
-- TEAM -> CLASS --
-----------------------
addhook("team","sample.classes.team")
function sample.classes.team(id,team)
if (team>0) then
sample.classes.classmenu(id)
end
end


-----------------------
-- SERVERACTION --
-----------------------
addhook("serveraction","sample.classes.serveraction")
function sample.classes.serveraction(id,act)
sample.classes.classmenu(id,act)
end


-----------------------
-- CLASS SELECTION --
-----------------------
addhook("menu","sample.classes.menu")
function sample.classes.menu(id,title,sel)
if (title=="Server Classes (Page 1/3)") then
if (sel>=1 and sel<=9) then
sample.classes.menu[id]=sel
elseif (sel==9) then
menu(id,"Server Classes (Page 2/3),Builder,Trapper,Grenadier,Runner,Team Helper,Explosion Maker,Pro Sniper,---> Next Page|(Page 3),<--- Previous Page|(Page 1)") 
end
end
if (title=="Server Classes (Page 2/3)") then
if (sel>=1 and sel<=9) then
sample.classes.menu[id]=sel+9
elseif (sel==8) then
menu(id,"Server Classes (Page 3/3),SWAT,1 Shoot Kill,Strong/Fat,Toxic Healer,Owner Class|Only For Owners,Admin Class|Only For Admins,No Class|Normal (Knife),<--- Previous Page|(Page 2)")

elseif (sel==9) then
menu(id,"Server Classes (Page 1/3),Random|Random Class,Zombie,Soldier,Pyro,Ghost,Heavy Killer,Super Killer,Destroyer,---> Next Page") 
end 
end
if (title=="Server Classes (Page 3/3)") then
if (sel>=1 and sel<=8) then
sample.classes.menu[id]=sel+18
elseif (sel==8) then
menu(id,"Server Classes (Page 2/3),Builder,Trapper,Grenadier,Runner,Team Helper,Explosion Maker,Pro Sniper,---> Next Page|(Page 3),<--- Previous Page|(Page 1)") 
end
end
end


-----------------------
-- SPAWN --
-----------------------
addhook("spawn","class_spawn")
function class_spawn(id)
if sample.classes.class[id]==0 then
sample.classes.class[id]=math.random(1,22)
end
if (sample.classes.class[id]==9) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
if (sample.classes.class[id]==17) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
if (sample.classes.class[id]==18) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
sel_class[id]=sample.classes.class[id]
--For Bots
parse ("strip "..id.." 0")
if (player(id,'bot')) then 
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
if (sample.classes.class[id]==9) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
if (sample.classes.class[id]==17) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
if (sample.classes.class[id]==18) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
end
-- Random
parse ("strip "..id.." 0")
if (sample.classes.class[id]==1) then
msg2(id,"©000255000You Selected A Random Class!")
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
if (sample.classes.class[id]==9) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
if (sample.classes.class[id]==17) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
if (sample.classes.class[id]==18) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
end
-- Zombie
if (sample.classes.class[id]==2) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Zombie Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 250")
parse ("speedmod "..id.." -10")
parse ("equip "..id.." 78")
parse ("equip "..id.." 86")
parse ("equip "..id.." 59")
end
-- Soldier
if (sample.classes.class[id]==3) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Soldier Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 90")
parse ("speedmod "..id.." -1")
parse ("equip "..id.." 51")
parse ("equip "..id.." 6")
parse ("equip "..id.." 40")
parse ("equip "..id.." 80")
end
-- Pyro
if (sample.classes.class[id]==4) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Pyro Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 120")
parse ("speedmod "..id.." -2")
parse ("equip "..id.." 46")
parse ("equip "..id.." 5")
parse ("equip "..id.." 73")
parse ("equip "..id.." 51")
end
-- Ghost
if (sample.classes.class[id]==5) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Ghost Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 70")
parse ("speedmod "..id.." 5")
parse ("equip "..id.." 10")
parse ("equip "..id.." 84")
parse ("equip "..id.." 1")
parse ("equip "..id.." 52")
parse ("equip "..id.." 54")
end
-- Heavy Killer
if (sample.classes.class[id]==6) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Heavy Killer Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 40")
parse ("speedmod "..id.." -2")
parse ("equip "..id.." 22")
parse ("equip "..id.." 51")
parse ("equip "..id.." 52")
parse ("equip "..id.." 53") 
parse ("equip "..id.." 3")
parse ("equip "..id.." 81")
end
-- Super Killer
if (sample.classes.class[id]==7) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Super Killer Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 20")
parse ("speedmod "..id.." -2")
parse ("equip "..id.." 24")
parse ("equip "..id.." 83")
parse ("equip "..id.." 51")
parse ("equip "..id.." 52")
parse ("equip "..id.." 53") 
parse ("equip "..id.." 3")
end
-- Destroyer
if (sample.classes.class[id]==8) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Destroyer Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 75")
parse ("speedmod "..id.." 0")
parse ("equip "..id.." 90")
parse ("equip "..id.." 85")
parse ("equip "..id.." 69")
parse ("equip "..id.." 76")
parse ("equip "..id.." 2")
end
-- Builder
if (sample.classes.class[id]==10) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Builder Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 70")
parse ("speedmod "..id.." 5")
parse ("equip "..id.." 74")
parse ("equip "..id.." 4")
parse ("equip "..id.." 21")
parse ("equip "..id.." 51")
end
-- Trapper
if (sample.classes.class[id]==11) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Trapper Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 70")
parse ("speedmod "..id.." 0")
parse ("equip "..id.." 77")
parse ("equip "..id.." 87")
parse ("equip "..id.." 88")
parse ("equip "..id.." 89")
parse ("equip "..id.." 53")
end
-- Grenadier
if (sample.classes.class[id]==12) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Grenadier Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 130")
parse ("speedmod "..id.." -4")
parse ("equip "..id.." 51")
parse ("equip "..id.." 52")
parse ("equip "..id.." 53")
parse ("equip "..id.." 72")
parse ("equip "..id.." 73")
parse ("equip "..id.." 76")
end
-- Runner
if (sample.classes.class[id]==13) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Runner Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 30")
parse ("speedmod "..id.." 30")
parse ("equip "..id.." 3")
parse ("equip "..id.." 51")
parse ("equip "..id.." 91")
end
-- Team Helper
if (sample.classes.class[id]==14) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Team Helper Class!")
msg2(id,"©255255255Say !bandage To Drop Bandages (Costs 50 HP)")
msg2(id,"©255255255Say !primary-ammo To Drop Primary Ammos (Costs 50 HP)")
msg2(id,"©255255255Say !secondary-ammo To Drop Secondary Ammos (Costs 20 HP)")
parse ("setmaxhealth "..id.." 200")
parse ("speedmod "..id.." 0")
parse ("equip "..id.." 2")
end
-- Explosion Maker
if (sample.classes.class[id]==15) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Explosion Maker Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 60")
parse ("speedmod "..id.." 0")
parse ("equip "..id.." 48")
parse ("equip "..id.." 89")
parse ("equip "..id.." 49")
parse ("equip "..id.." 75")
end
-- Pro Sniper
if (sample.classes.class[id]==16) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Pro Sniper Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 150")
parse ("speedmod "..id.." -3")
parse ("equip "..id.." 35")
parse ("equip "..id.." 34")
parse ("equip "..id.." 53")
parse ("equip "..id.." 52")
parse ("equip "..id.." 1")
end
-- SWAT
if (sample.classes.class[id]==19) then
msg2(id,"©000255000You Selected The SWAT Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 60")
parse ("speedmod "..id.." 5")
parse ("equip "..id.." 39")
parse ("setarmor "..id.." 100")
parse ("equip "..id.." 41")
parse ("equip "..id.." 73")
parse ("equip "..id.." 2")
end
-- 1 Shoot Kill
if (sample.classes.class[id]==20) then
msg2(id,"©000255000You Selected The 1 Shoot Kill Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 3")
parse ("speedmod "..id.." 25")
parse ("equip "..id.." 45")
parse ("equip "..id.." 47")
parse ("equip "..id.." 83")
end
-- Strong/Fat
if (sample.classes.class[id]==21) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Strong/Fat Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 175")
parse ("speedmod "..id.." -10")
parse ("equip "..id.." 32")
parse ("equip "..id.." 79")
parse ("equip "..id.." 51")
parse ("equip "..id.." 4")
end
-- Toxic Healer
if (sample.classes.class[id]==22) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Toxic Healer Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 65")
parse ("speedmod "..id.." 5")
parse ("equip "..id.." 36")
parse ("equip "..id.." 82")
parse ("equip "..id.." 2")
parse ("equip "..id.." 72")
parse ("equip "..id.." 60")
end
-- Owner Class
if (sample.classes.class[id]==23) then
if (player(id,'usgn')==ownerusgn) then 
msg2(id,"©000255000You Selected The Owner Class!")
parse ("equip "..id.." 74")
parse ("setmaxhealth "..id.." 250")
parse ("speedmod "..id.." 100")
parse ("equip "..id.." 3")
parse ("equip "..id.." 45")
parse ("equip "..id.." 83")
parse ("equip "..id.." 69")
parse ("equip "..id.." 88")
parse ("equip "..id.." 85")
parse ("equip "..id.." 77")
parse ("equip "..id.." 87")
parse ("equip "..id.." 89")
parse ("equip "..id.." 54")
parse ("equip "..id.." 75")
end
else
msg2(id,"©255000000You Are Not An Owner")
sel_class[id] = math.random(1,22)
if (sel_class[id]==9) then
sel_class[id] = math.random(1,22)
end
if (sel_class[id]==17) then
sel_class[id] = math.random(1,22)
end
if (sel_class[id]==18) then
sel_class[id] = math.random(1,22)
end
end
-- Admin Class
if (sample.classes.class[id]==24) then
if (player(id,'usgn')==adminusgn) then 
msg2(id,"©000255000You Selected The Admin Class!")
parse ("equip "..id.." 74")
parse ("setmaxhealth "..id.." 200")
parse ("speedmod "..id.." 50")
parse ("equip "..id.." 5")
parse ("equip "..id.." 47")
parse ("equip "..id.." 81")
parse ("equip "..id.." 41")
parse ("equip "..id.." 75")
parse ("equip "..id.." 91")
parse ("equip "..id.." 89")
end
else
sel_class[id] = math.random(1,22)
if (sel_class[id]==9) then
sel_class[id] = math.random(1,22)
end
if (sel_class[id]==17) then
sel_class[id] = math.random(1,22)
end
if (sel_class[id]==18) then
sel_class[id] = math.random(1,22)
end
end
-- No Class
if (sample.classes.class[id]==25) then
msg2(id,"©000255000You Will Have Only Knife When You Respawn !")
parse ("setmaxhealth "..id.." 100")
parse ("speedmod "..id.." 0")
parse ("equip "..id.." 50")
end
end


-----------------------
-- NO BUYING --
-----------------------
addhook("buy","sample.classes.buy")
function sample.classes.buy()
return 1
end


-----------------------
-- NO COLLECTING --
-----------------------
addhook("walkover","sample.classes.walkover")
function sample.classes.walkover(id,iid,type)
if (type>=61 and type<=68) then
return 0
end
return 1
end


-----------------------
-- NO DROPPING --
-----------------------
addhook("drop","sample.classes.drop")
function sample.classes.drop()
return 1
end


-----------------------
-- NO DEAD DROPPING --
-----------------------
addhook("die","sample.classes.die")
function sample.classes.die()
return 1
end

-------------------------------
--Remove Weapons on round end--
-------------------------------
addhook("endround","rem_wep")
function rem_wep()
for i = 1,32 do
if player(i,"exists") then
parse('strip '..i..' 0')
parse ("setarmor "..i.." 0")
end
end
end
------------------------------------
--Special Skills in "Zombie" Class--
------------------------------------
addhook("second","skills")
function skills()
for hp = 1,32 do
if (sel_class[id]==2) then 
parse("sethealth "..id.." "..player(hp,"health") +3)
end
end
end
------------------------------------------
--Special Skills in "Team Helper" class--
------------------------------------------
addhook("say","say_drop")
function say_drop(id,txt)
if (sel_class[id]==14) then
if (txt=="!bandage") then
parse("spawnitem 65 "..player(id,"tilex").." "..player(id,"tiley").."")
parse("sethealth "..id.." "..player(id,"health")-50)
end
end
end

addhook("say","say_drop_2")
function say_drop_2(id,txt)
if (sel_class[id]==14) then
if (txt=="!primary-ammo") then
parse("spawnitem 61 "..player(id,"tilex").." "..player(id,"tiley").."")
parse("sethealth "..id.." "..player(id,"health")-50)
end
end
end

addhook("say","say_drop_3")
function say_drop_3(id,txt)
if (sel_class[id]==14) then
if (txt=="!secondary-ammo") then
parse("spawnitem 62 "..player(id,"tilex").." "..player(id,"tiley").."")
parse("sethealth "..id.." "..player(id,"health")-20)
end
end
end

addhook("second","skills")
function skills()
for _, hp in ipairs(player(0,"tableliving")) do
if (sel_class[hp]==14) then 
parse("sethealth "..hp.." "..player(hp,"health") +2)
end
end
end
--------------------
--exploding flares--
--------------------
dmgx = 1000
sizex = 250

addhook("projectile","explosivex")
function explosivex(id,weapon,x,y)
if (weapon==54) then
parse("explosion "..x.." "..y.." "..sizex.." "..dmgx.." "..id)
end
end
-----------------------
--exploding Snowballs--
-----------------------
dmgy = 50
sizey = 50

addhook("projectile","explosivey")
function explosivey(id,weapon,x,y)

if (weapon==75) then
parse("explosion "..x.." "..y.." "..sizey.." "..dmgy.." "..id)
end

end
-------------------
--gut bomb effect--
-------------------
addhook("projectile","npcyx")
function npcyx(id,weapon,x,y)
if weapon == 86 then
parse("spawnnpc 1 "..math.floor(x/32).." "..math.floor(y/32).." "..player(id,"rot"))
end
end


thanks
IMG:http://i33.servimg.com/u/f33/18/41/08/82/untitl14.jpg
20.08.13 05:06:53 pm
Up
TopNotch
User
Offline Off
1) Use spoilers.
2) Error line(s)?

Admin/mod comment:

Wrong. Use more-tags, not spoiler-tags. spoiler-tags are for stuff that spoils not for long content. /DC
20.08.13 05:43:57 pm
Up
Patron14
User
Offline Off
it is my script, and, yeah, it has many errors
now, i did it for you but has errors, now good luck with fixing them
edited 1×, last 20.08.13 05:49:30 pm
20.08.13 05:47:19 pm
Up
hunter139
User
Offline Off
from the beginning, no errors

when i select something in the menu

Code:
1
LUA ERROR: sys/lua/classes.lua:106: attempt to index field 'menu' (a function value)
IMG:http://i33.servimg.com/u/f33/18/41/08/82/untitl14.jpg
20.08.13 06:03:07 pm
Up
Dovahkin
User
Offline Off
Code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
500
501
502
503
504
505
506
507
508
509
510
511
512
513
514
515
516
517
518
519
520
521
522
523
524
525
526
527
528
529
530
531
532
533
534
535
536
537
538
539
540
541
542
543
544
545
546
547
548
549
550
551
552
553
554
555
556
557
558
559
560
561
562
563
564
565
566
567
568
569
570
571
572
----------------------------------------
-- Classes Script by Karim Patron --
-- 27.07.2013 --
-- Adds Player Classes to your server --
----------------------------------------
ownerusgn = {113769}
adminusgn = {115795}

if sample==nil then sample={} end
sample.classes={}

-------------------
--Server Settings--
-------------------
parse("sv_friendlyfire 0")
parse("sv_lan 0")
parse("mp_infammo 0")
parse("mp_dispenser_money 500")
parse("sv_maxplayers 32")
parse("mp_dispenser_health 10")
parse('mp_building_limit "dispenser" 10')
parse('mp_building_limit "supply" 10')
parse('mp_building_limit "gate field" 30')
parse('mp_building_limit "turret" 20')
parse('mp_building_limit "teleporter entrance" 5')
parse('mp_building_limit "teleporter exit" 5')
parse("sv_gm 0")
parse("mp_startmoney 5000")
parse("mp_teleportreload 3")
parse('mp_supply_items "47,90,91,72,73,76,83,45"')
parse("mp_antispeeder 0")
parse("sv_fow 0")
parse("mp_c4timer 45")
parse("mp_roundtime 5 ")
parse('mp_wpndmg "gutbomb" 10000')
parse('mp_wpndmg "claw" 10000')

-----------------------
-- INITIAL SETUP --
-----------------------
function initArray(m)
local array = {}
for i = 1, m do
array[i]=0
end
return array
end
sample.classes.class=initArray(32)
sel_class=initArray(32)
function sample.classes.classmenu(id, act)
if act == 1 then
menu(id,"Server Classes (Page 1/3),Random|Random Class,Zombie,Soldier,Pyro,Ghost,Heavy Killer,Super Killer,Destroyer,---> Next Page|(Page 2)") 
end
if (title=="Server Classes (Page 1/3)") then
if (sel>=1 and sel<=9) then
sample.classes.class[id]=sel
elseif (sel==9) then
menu(id,"Server Classes (Page 2/3),Builder,Trapper,Grenadier,Runner,Team Helper,Explosion Maker,Pro Sniper,---> Next Page|(Page 3),<--- Previous Page|(Page 1)") 
end
end
if (title=="Server Classes (Page 2/3)") then
if (sel>=1 and sel<=9) then
sample.classes.class[id]=sel+9
elseif (sel==8) then
menu(id,"Server Classes (Page 3/3),SWAT,1 Shoot Kill,Strong/Fat,Toxic Healer,Owner Class|Only For Owners,Admin Class|Only For Admins,No Class|Normal (Knife),<--- Previous Page|(Page 2)")

elseif (sel==9) then
menu(id,"Server Classes (Page 1/3),Random|Random Class,Zombie,Soldier,Pyro,Ghost,Heavy Killer,Super Killer,Destroyer,---> Next Page") 
end 
end
if (title=="Server Classes (Page 3/3)") then
if (sel>=1 and sel<=9) then
sample.classes.class[id]=sel+18
elseif (sel==8) then
menu(id,"Server Classes (Page 2/3),Builder,Trapper,Grenadier,Runner,Team Helper,Explosion Maker,Pro Sniper,---> Next Page|(Page 3),<--- Previous Page|(Page 1)") 
end
end
end
-----------------------
-- TEAM -> CLASS --
-----------------------
addhook("team","sample.classes.team")
function sample.classes.team(id,team)
if (team>0) then
sample.classes.classmenu(id)
end
end


-----------------------
-- SERVERACTION --
-----------------------
addhook("serveraction","sample.classes.serveraction")
function sample.classes.serveraction(id,act)
sample.classes.classmenu(id,act)
end


-----------------------
-- CLASS SELECTION --
-----------------------
addhook("menu","sample.classes.menu")
function sample.classes.menu(id,title,sel)
if (title=="Server Classes (Page 1/3)") then
if (sel>=1 and sel<=9) then
sample.classes.class[id]=sel
elseif (sel==9) then
menu(id,"Server Classes (Page 2/3),Builder,Trapper,Grenadier,Runner,Team Helper,Explosion Maker,Pro Sniper,---> Next Page|(Page 3),<--- Previous Page|(Page 1)") 
end
end
if (title=="Server Classes (Page 2/3)") then
if (sel>=1 and sel<=9) then
sample.classes.menu[id]=sel+9
elseif (sel==8) then
menu(id,"Server Classes (Page 3/3),SWAT,1 Shoot Kill,Strong/Fat,Toxic Healer,Owner Class|Only For Owners,Admin Class|Only For Admins,No Class|Normal (Knife),<--- Previous Page|(Page 2)")

elseif (sel==9) then
menu(id,"Server Classes (Page 1/3),Random|Random Class,Zombie,Soldier,Pyro,Ghost,Heavy Killer,Super Killer,Destroyer,---> Next Page") 
end 
end
if (title=="Server Classes (Page 3/3)") then
if (sel>=1 and sel<=8) then
sample.classes.menu[id]=sel+18
elseif (sel==8) then
menu(id,"Server Classes (Page 2/3),Builder,Trapper,Grenadier,Runner,Team Helper,Explosion Maker,Pro Sniper,---> Next Page|(Page 3),<--- Previous Page|(Page 1)") 
end
end
end


-----------------------
-- SPAWN --
-----------------------
addhook("spawn","class_spawn")
function class_spawn(id)
if sample.classes.class[id]==0 then
sample.classes.class[id]=math.random(1,22)
end
if (sample.classes.class[id]==9) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
if (sample.classes.class[id]==17) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
if (sample.classes.class[id]==18) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
sel_class[id]=sample.classes.class[id]
--For Bots
parse ("strip "..id.." 0")
if (player(id,'bot')) then 
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
if (sample.classes.class[id]==9) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
if (sample.classes.class[id]==17) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
if (sample.classes.class[id]==18) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
end
-- Random
parse ("strip "..id.." 0")
if (sample.classes.class[id]==1) then
msg2(id,"©000255000You Selected A Random Class!")
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
if (sample.classes.class[id]==9) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
if (sample.classes.class[id]==17) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
if (sample.classes.class[id]==18) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
end
-- Zombie
if (sample.classes.class[id]==2) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Zombie Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 250")
parse ("speedmod "..id.." -10")
parse ("equip "..id.." 78")
parse ("equip "..id.." 86")
parse ("equip "..id.." 59")
end
-- Soldier
if (sample.classes.class[id]==3) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Soldier Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 90")
parse ("speedmod "..id.." -1")
parse ("equip "..id.." 51")
parse ("equip "..id.." 6")
parse ("equip "..id.." 40")
parse ("equip "..id.." 80")
end
-- Pyro
if (sample.classes.class[id]==4) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Pyro Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 120")
parse ("speedmod "..id.." -2")
parse ("equip "..id.." 46")
parse ("equip "..id.." 5")
parse ("equip "..id.." 73")
parse ("equip "..id.." 51")
end
-- Ghost
if (sample.classes.class[id]==5) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Ghost Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 70")
parse ("speedmod "..id.." 5")
parse ("equip "..id.." 10")
parse ("equip "..id.." 84")
parse ("equip "..id.." 1")
parse ("equip "..id.." 52")
parse ("equip "..id.." 54")
end
-- Heavy Killer
if (sample.classes.class[id]==6) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Heavy Killer Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 40")
parse ("speedmod "..id.." -2")
parse ("equip "..id.." 22")
parse ("equip "..id.." 51")
parse ("equip "..id.." 52")
parse ("equip "..id.." 53") 
parse ("equip "..id.." 3")
parse ("equip "..id.." 81")
end
-- Super Killer
if (sample.classes.class[id]==7) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Super Killer Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 20")
parse ("speedmod "..id.." -2")
parse ("equip "..id.." 24")
parse ("equip "..id.." 83")
parse ("equip "..id.." 51")
parse ("equip "..id.." 52")
parse ("equip "..id.." 53") 
parse ("equip "..id.." 3")
end
-- Destroyer
if (sample.classes.class[id]==8) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Destroyer Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 75")
parse ("speedmod "..id.." 0")
parse ("equip "..id.." 90")
parse ("equip "..id.." 85")
parse ("equip "..id.." 69")
parse ("equip "..id.." 76")
parse ("equip "..id.." 2")
end
-- Builder
if (sample.classes.class[id]==10) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Builder Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 70")
parse ("speedmod "..id.." 5")
parse ("equip "..id.." 74")
parse ("equip "..id.." 4")
parse ("equip "..id.." 21")
parse ("equip "..id.." 51")
end
-- Trapper
if (sample.classes.class[id]==11) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Trapper Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 70")
parse ("speedmod "..id.." 0")
parse ("equip "..id.." 77")
parse ("equip "..id.." 87")
parse ("equip "..id.." 88")
parse ("equip "..id.." 89")
parse ("equip "..id.." 53")
end
-- Grenadier
if (sample.classes.class[id]==12) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Grenadier Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 130")
parse ("speedmod "..id.." -4")
parse ("equip "..id.." 51")
parse ("equip "..id.." 52")
parse ("equip "..id.." 53")
parse ("equip "..id.." 72")
parse ("equip "..id.." 73")
parse ("equip "..id.." 76")
end
-- Runner
if (sample.classes.class[id]==13) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Runner Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 30")
parse ("speedmod "..id.." 30")
parse ("equip "..id.." 3")
parse ("equip "..id.." 51")
parse ("equip "..id.." 91")
end
-- Team Helper
if (sample.classes.class[id]==14) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Team Helper Class!")
msg2(id,"©255255255Say !bandage To Drop Bandages (Costs 50 HP)")
msg2(id,"©255255255Say !primary-ammo To Drop Primary Ammos (Costs 50 HP)")
msg2(id,"©255255255Say !secondary-ammo To Drop Secondary Ammos (Costs 20 HP)")
parse ("setmaxhealth "..id.." 200")
parse ("speedmod "..id.." 0")
parse ("equip "..id.." 2")
end
-- Explosion Maker
if (sample.classes.class[id]==15) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Explosion Maker Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 60")
parse ("speedmod "..id.." 0")
parse ("equip "..id.." 48")
parse ("equip "..id.." 89")
parse ("equip "..id.." 49")
parse ("equip "..id.." 75")
end
-- Pro Sniper
if (sample.classes.class[id]==16) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Pro Sniper Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 150")
parse ("speedmod "..id.." -3")
parse ("equip "..id.." 35")
parse ("equip "..id.." 34")
parse ("equip "..id.." 53")
parse ("equip "..id.." 52")
parse ("equip "..id.." 1")
end
-- SWAT
if (sample.classes.class[id]==19) then
msg2(id,"©000255000You Selected The SWAT Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 60")
parse ("speedmod "..id.." 5")
parse ("equip "..id.." 39")
parse ("setarmor "..id.." 100")
parse ("equip "..id.." 41")
parse ("equip "..id.." 73")
parse ("equip "..id.." 2")
end
-- 1 Shoot Kill
if (sample.classes.class[id]==20) then
msg2(id,"©000255000You Selected The 1 Shoot Kill Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 3")
parse ("speedmod "..id.." 25")
parse ("equip "..id.." 45")
parse ("equip "..id.." 47")
parse ("equip "..id.." 83")
end
-- Strong/Fat
if (sample.classes.class[id]==21) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Strong/Fat Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 175")
parse ("speedmod "..id.." -10")
parse ("equip "..id.." 32")
parse ("equip "..id.." 79")
parse ("equip "..id.." 51")
parse ("equip "..id.." 4")
end
-- Toxic Healer
if (sample.classes.class[id]==22) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Toxic Healer Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 65")
parse ("speedmod "..id.." 5")
parse ("equip "..id.." 36")
parse ("equip "..id.." 82")
parse ("equip "..id.." 2")
parse ("equip "..id.." 72")
parse ("equip "..id.." 60")
end
-- Owner Class
if (sample.classes.class[id]==23) then
if (player(id,'usgn')==ownerusgn) then 
msg2(id,"©000255000You Selected The Owner Class!")
parse ("equip "..id.." 74")
parse ("setmaxhealth "..id.." 250")
parse ("speedmod "..id.." 100")
parse ("equip "..id.." 3")
parse ("equip "..id.." 45")
parse ("equip "..id.." 83")
parse ("equip "..id.." 69")
parse ("equip "..id.." 88")
parse ("equip "..id.." 85")
parse ("equip "..id.." 77")
parse ("equip "..id.." 87")
parse ("equip "..id.." 89")
parse ("equip "..id.." 54")
parse ("equip "..id.." 75")
end
else
msg2(id,"©255000000You Are Not An Owner")
sel_class[id] = math.random(1,22)
if (sel_class[id]==9) then
sel_class[id] = math.random(1,22)
end
if (sel_class[id]==17) then
sel_class[id] = math.random(1,22)
end
if (sel_class[id]==18) then
sel_class[id] = math.random(1,22)
end
end
-- Admin Class
if (sample.classes.class[id]==24) then
if (player(id,'usgn')==adminusgn) then 
msg2(id,"©000255000You Selected The Admin Class!")
parse ("equip "..id.." 74")
parse ("setmaxhealth "..id.." 200")
parse ("speedmod "..id.." 50")
parse ("equip "..id.." 5")
parse ("equip "..id.." 47")
parse ("equip "..id.." 81")
parse ("equip "..id.." 41")
parse ("equip "..id.." 75")
parse ("equip "..id.." 91")
parse ("equip "..id.." 89")
end
else
sel_class[id] = math.random(1,22)
if (sel_class[id]==9) then
sel_class[id] = math.random(1,22)
end
if (sel_class[id]==17) then
sel_class[id] = math.random(1,22)
end
if (sel_class[id]==18) then
sel_class[id] = math.random(1,22)
end
end
-- No Class
if (sample.classes.class[id]==25) then
msg2(id,"©000255000You Will Have Only Knife When You Respawn !")
parse ("setmaxhealth "..id.." 100")
parse ("speedmod "..id.." 0")
parse ("equip "..id.." 50")
end
end


-----------------------
-- NO BUYING --
-----------------------
addhook("buy","sample.classes.buy")
function sample.classes.buy()
return 1
end


-----------------------
-- NO COLLECTING --
-----------------------
addhook("walkover","sample.classes.walkover")
function sample.classes.walkover(id,iid,type)
if (type>=61 and type<=68) then
return 0
end
return 1
end


-----------------------
-- NO DROPPING --
-----------------------
addhook("drop","sample.classes.drop")
function sample.classes.drop()
return 1
end


-----------------------
-- NO DEAD DROPPING --
-----------------------
addhook("die","sample.classes.die")
function sample.classes.die()
return 1
end

-------------------------------
--Remove Weapons on round end--
-------------------------------
addhook("endround","rem_wep")
function rem_wep()
for i = 1,32 do
if player(i,"exists") then
parse('strip '..i..' 0')
parse ("setarmor "..i.." 0")
end
end
end
------------------------------------
--Special Skills in "Zombie" Class--
------------------------------------
addhook("second","skills")
function skills()
for hp = 1,32 do
if (sel_class[id]==2) then 
parse("sethealth "..id.." "..player(hp,"health") +3)
end
end
end
------------------------------------------
--Special Skills in "Team Helper" class--
------------------------------------------
addhook("say","say_drop")
function say_drop(id,txt)
if (sel_class[id]==14) then
if (txt=="!bandage") then
parse("spawnitem 65 "..player(id,"tilex").." "..player(id,"tiley").."")
parse("sethealth "..id.." "..player(id,"health")-50)
end
end
end

addhook("say","say_drop_2")
function say_drop_2(id,txt)
if (sel_class[id]==14) then
if (txt=="!primary-ammo") then
parse("spawnitem 61 "..player(id,"tilex").." "..player(id,"tiley").."")
parse("sethealth "..id.." "..player(id,"health")-50)
end
end
end

addhook("say","say_drop_3")
function say_drop_3(id,txt)
if (sel_class[id]==14) then
if (txt=="!secondary-ammo") then
parse("spawnitem 62 "..player(id,"tilex").." "..player(id,"tiley").."")
parse("sethealth "..id.." "..player(id,"health")-20)
end
end
end

addhook("second","skills")
function skills()
for _, hp in ipairs(player(0,"tableliving")) do
if (sel_class[hp]==14) then 
parse("sethealth "..hp.." "..player(hp,"health") +2)
end
end
end
--------------------
--exploding flares--
--------------------
dmgx = 1000
sizex = 250

addhook("projectile","explosivex")
function explosivex(id,weapon,x,y)
if (weapon==54) then
parse("explosion "..x.." "..y.." "..sizex.." "..dmgx.." "..id)
end
end
-----------------------
--exploding Snowballs--
-----------------------
dmgy = 50
sizey = 50

addhook("projectile","explosivey")
function explosivey(id,weapon,x,y)

if (weapon==75) then
parse("explosion "..x.." "..y.." "..sizey.." "..dmgy.." "..id)
end

end
-------------------
--gut bomb effect--
-------------------
addhook("projectile","npcyx")
function npcyx(id,weapon,x,y)
if weapon == 86 then
parse("spawnnpc 1 "..math.floor(x/32).." "..math.floor(y/32).." "..player(id,"rot"))
end
end


Probably try this. Tell me again if there's any problems made.

EDIT : It's very messy. It's too hard to fix.
Please always :
> Indent
edited 1×, last 20.08.13 06:17:45 pm
IMG:http://i561.photobucket.com/albums/ss59/killerboy_04/76561198036665859.png
20.08.13 06:26:28 pm
Up
hunter139
User
Offline Off
the error does not appear but nothing changes

please help me

***EDIT***
i can select classes correctly but page 2 and 3 still does not appear
edited 1×, last 20.08.13 06:30:21 pm
IMG:http://i33.servimg.com/u/f33/18/41/08/82/untitl14.jpg
20.08.13 06:27:41 pm
Up
Dovahkin
User
Offline Off
What is your main problem here? -_-'. I'm absolutely sure it works but I don't understand how though.
IMG:http://i561.photobucket.com/albums/ss59/killerboy_04/76561198036665859.png
20.08.13 06:31:26 pm
Up
hunter139
User
Offline Off
pages 2 and 3 does not appear
IMG:http://i33.servimg.com/u/f33/18/41/08/82/untitl14.jpg
20.08.13 06:44:25 pm
Up
Dovahkin
User
Offline Off
Code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
500
501
502
503
504
505
506
507
508
509
510
511
512
513
514
515
516
517
518
519
520
521
522
523
524
525
526
527
528
529
530
531
532
533
534
535
536
537
538
539
540
541
542
543
544
545
546
547
548
549
550
551
----------------------------------------
-- Classes Script by Karim Patron --
-- 27.07.2013 --
-- Adds Player Classes to your server --
----------------------------------------
ownerusgn = {43653}
adminusgn = {43653}

if sample==nil then sample={} end
sample.classes={}

-------------------
--Server Settings--
-------------------
parse("sv_friendlyfire 0")
parse("sv_lan 0")
parse("mp_infammo 0")
parse("mp_dispenser_money 500")
parse("sv_maxplayers 32")
parse("mp_dispenser_health 10")
parse('mp_building_limit "dispenser" 10')
parse('mp_building_limit "supply" 10')
parse('mp_building_limit "gate field" 30')
parse('mp_building_limit "turret" 20')
parse('mp_building_limit "teleporter entrance" 5')
parse('mp_building_limit "teleporter exit" 5')
parse("sv_gm 0")
parse("mp_startmoney 5000")
parse("mp_teleportreload 3")
parse('mp_supply_items "47,90,91,72,73,76,83,45"')
parse("mp_antispeeder 0")
parse("sv_fow 0")
parse("mp_c4timer 45")
parse("mp_roundtime 5 ")
parse('mp_wpndmg "gutbomb" 10000')
parse('mp_wpndmg "claw" 10000')

-----------------------
-- INITIAL SETUP --
-----------------------
function initArray(m)
     local array = {}
     for i = 1, m do
          array[i]=0
     end
     return array
end

sample.classes.class=initArray(32)
sel_class=initArray(32)

function sample.classes.classmenu(id,act)
     if act == 1 then
          menu(id,"Server Classes (Page 1/3),Random|Random Class,Zombie,Soldier,Pyro,Ghost,Heavy Killer,Super Killer,Destroyer,---> Next Page|(Page 2)") 
     end
end

-----------------------
-- TEAM -> CLASS --
-----------------------
addhook("team","sample.classes.team")
function sample.classes.team(id,team)
if (team>0) then
sample.classes.classmenu(id)
end
end


-----------------------
-- SERVERACTION --
-----------------------
addhook("serveraction","sample.classes.serveraction")
function sample.classes.serveraction(id,act)
sample.classes.classmenu(id,act)
end


-----------------------
-- CLASS SELECTION --
-----------------------
addhook("menu","sample.classes.menu")
function sample.classes.menu(id,title,sel)
     if (title=="Server Classes (Page 1/3)") then
          if (sel>=1 and sel<=9) then
               sample.classes.class[id]=sel
                    if sel==9 then
                         menu(id,"Server Classes (Page 2/3),Builder,Trapper,Grenadier,Runner,Team Helper,Explosion Maker,Pro Sniper,---> Next Page|(Page 3),<--- Previous Page|(Page 1)") 
                    end
          end
     end
     if (title=="Server Classes (Page 2/3)") then
          if (sel>=1 and sel<=9) then
               sample.classes.class[id]=sel+9
                    if sel==8 then
                         menu(id,"Server Classes (Page 3/3),SWAT,1 Shoot Kill,Strong/Fat,Toxic Healer,Owner Class|Only For Owners,Admin Class|Only For Admins,No Class|Normal (Knife),<--- Previous Page|(Page 2)")
                    end
          end
     end
     if (title=="Server Classes (Page 3/3)") then
          if (sel>=1 and sel<=8) then
               sample.classes.menu[id]=sel+18
                    if sel==8 then
                         menu(id,"Server Classes (Page 2/3),Builder,Trapper,Grenadier,Runner,Team Helper,Explosion Maker,Pro Sniper,---> Next Page|(Page 3),<--- Previous Page|(Page 1)") 
                    end
          end
end


-----------------------
-- SPAWN --
-----------------------
addhook("spawn","class_spawn")
function class_spawn(id)
if sample.classes.class[id]==0 then
sample.classes.class[id]=math.random(1,22)
end
if (sample.classes.class[id]==9) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
if (sample.classes.class[id]==17) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
if (sample.classes.class[id]==18) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
sel_class[id]=sample.classes.class[id]
--For Bots
parse ("strip "..id.." 0")
if (player(id,'bot')) then 
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
if (sample.classes.class[id]==9) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
if (sample.classes.class[id]==17) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
if (sample.classes.class[id]==18) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
end
-- Random
parse ("strip "..id.." 0")
if (sample.classes.class[id]==1) then
msg2(id,"©000255000You Selected A Random Class!")
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
if (sample.classes.class[id]==9) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
if (sample.classes.class[id]==17) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
if (sample.classes.class[id]==18) then
sample.classes.class[id] = math.random(1,22)
end
end
-- Zombie
if (sample.classes.class[id]==2) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Zombie Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 250")
parse ("speedmod "..id.." -10")
parse ("equip "..id.." 78")
parse ("equip "..id.." 86")
parse ("equip "..id.." 59")
end
-- Soldier
if (sample.classes.class[id]==3) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Soldier Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 90")
parse ("speedmod "..id.." -1")
parse ("equip "..id.." 51")
parse ("equip "..id.." 6")
parse ("equip "..id.." 40")
parse ("equip "..id.." 80")
end
-- Pyro
if (sample.classes.class[id]==4) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Pyro Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 120")
parse ("speedmod "..id.." -2")
parse ("equip "..id.." 46")
parse ("equip "..id.." 5")
parse ("equip "..id.." 73")
parse ("equip "..id.." 51")
end
-- Ghost
if (sample.classes.class[id]==5) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Ghost Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 70")
parse ("speedmod "..id.." 5")
parse ("equip "..id.." 10")
parse ("equip "..id.." 84")
parse ("equip "..id.." 1")
parse ("equip "..id.." 52")
parse ("equip "..id.." 54")
end
-- Heavy Killer
if (sample.classes.class[id]==6) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Heavy Killer Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 40")
parse ("speedmod "..id.." -2")
parse ("equip "..id.." 22")
parse ("equip "..id.." 51")
parse ("equip "..id.." 52")
parse ("equip "..id.." 53") 
parse ("equip "..id.." 3")
parse ("equip "..id.." 81")
end
-- Super Killer
if (sample.classes.class[id]==7) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Super Killer Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 20")
parse ("speedmod "..id.." -2")
parse ("equip "..id.." 24")
parse ("equip "..id.." 83")
parse ("equip "..id.." 51")
parse ("equip "..id.." 52")
parse ("equip "..id.." 53") 
parse ("equip "..id.." 3")
end
-- Destroyer
if (sample.classes.class[id]==8) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Destroyer Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 75")
parse ("speedmod "..id.." 0")
parse ("equip "..id.." 90")
parse ("equip "..id.." 85")
parse ("equip "..id.." 69")
parse ("equip "..id.." 76")
parse ("equip "..id.." 2")
end
-- Builder
if (sample.classes.class[id]==10) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Builder Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 70")
parse ("speedmod "..id.." 5")
parse ("equip "..id.." 74")
parse ("equip "..id.." 4")
parse ("equip "..id.." 21")
parse ("equip "..id.." 51")
end
-- Trapper
if (sample.classes.class[id]==11) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Trapper Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 70")
parse ("speedmod "..id.." 0")
parse ("equip "..id.." 77")
parse ("equip "..id.." 87")
parse ("equip "..id.." 88")
parse ("equip "..id.." 89")
parse ("equip "..id.." 53")
end
-- Grenadier
if (sample.classes.class[id]==12) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Grenadier Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 130")
parse ("speedmod "..id.." -4")
parse ("equip "..id.." 51")
parse ("equip "..id.." 52")
parse ("equip "..id.." 53")
parse ("equip "..id.." 72")
parse ("equip "..id.." 73")
parse ("equip "..id.." 76")
end
-- Runner
if (sample.classes.class[id]==13) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Runner Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 30")
parse ("speedmod "..id.." 30")
parse ("equip "..id.." 3")
parse ("equip "..id.." 51")
parse ("equip "..id.." 91")
end
-- Team Helper
if (sample.classes.class[id]==14) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Team Helper Class!")
msg2(id,"©255255255Say !bandage To Drop Bandages (Costs 50 HP)")
msg2(id,"©255255255Say !primary-ammo To Drop Primary Ammos (Costs 50 HP)")
msg2(id,"©255255255Say !secondary-ammo To Drop Secondary Ammos (Costs 20 HP)")
parse ("setmaxhealth "..id.." 200")
parse ("speedmod "..id.." 0")
parse ("equip "..id.." 2")
end
-- Explosion Maker
if (sample.classes.class[id]==15) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Explosion Maker Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 60")
parse ("speedmod "..id.." 0")
parse ("equip "..id.." 48")
parse ("equip "..id.." 89")
parse ("equip "..id.." 49")
parse ("equip "..id.." 75")
end
-- Pro Sniper
if (sample.classes.class[id]==16) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Pro Sniper Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 150")
parse ("speedmod "..id.." -3")
parse ("equip "..id.." 35")
parse ("equip "..id.." 34")
parse ("equip "..id.." 53")
parse ("equip "..id.." 52")
parse ("equip "..id.." 1")
end
-- SWAT
if (sample.classes.class[id]==19) then
msg2(id,"©000255000You Selected The SWAT Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 60")
parse ("speedmod "..id.." 5")
parse ("equip "..id.." 39")
parse ("setarmor "..id.." 100")
parse ("equip "..id.." 41")
parse ("equip "..id.." 73")
parse ("equip "..id.." 2")
end
-- 1 Shoot Kill
if (sample.classes.class[id]==20) then
msg2(id,"©000255000You Selected The 1 Shoot Kill Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 3")
parse ("speedmod "..id.." 25")
parse ("equip "..id.." 45")
parse ("equip "..id.." 47")
parse ("equip "..id.." 83")
end
-- Strong/Fat
if (sample.classes.class[id]==21) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Strong/Fat Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 175")
parse ("speedmod "..id.." -10")
parse ("equip "..id.." 32")
parse ("equip "..id.." 79")
parse ("equip "..id.." 51")
parse ("equip "..id.." 4")
end
-- Toxic Healer
if (sample.classes.class[id]==22) then
msg2(id,"©000255000You Selected The Toxic Healer Class!")
parse ("setmaxhealth "..id.." 65")
parse ("speedmod "..id.." 5")
parse ("equip "..id.." 36")
parse ("equip "..id.." 82")
parse ("equip "..id.." 2")
parse ("equip "..id.." 72")
parse ("equip "..id.." 60")
end
-- Owner Class
if (sample.classes.class[id]==23) then
if (player(id,'usgn')==ownerusgn) then 
msg2(id,"©000255000You Selected The Owner Class!")
parse ("equip "..id.." 74")
parse ("setmaxhealth "..id.." 250")
parse ("speedmod "..id.." 100")
parse ("equip "..id.." 3")
parse ("equip "..id.." 45")
parse ("equip "..id.." 83")
parse ("equip "..id.." 69")
parse ("equip "..id.." 88")
parse ("equip "..id.." 85")
parse ("equip "..id.." 77")
parse ("equip "..id.." 87")
parse ("equip "..id.." 89")
parse ("equip "..id.." 54")
parse ("equip "..id.." 75")
end
else
msg2(id,"©255000000You Are Not An Owner")
sel_class[id] = math.random(1,22)
if (sel_class[id]==9) then
sel_class[id] = math.random(1,22)
end
if (sel_class[id]==17) then
sel_class[id] = math.random(1,22)
end
if (sel_class[id]==18) then
sel_class[id] = math.random(1,22)
end
end
-- Admin Class
if (sample.classes.class[id]==24) then
if (player(id,'usgn')==adminusgn) then 
msg2(id,"©000255000You Selected The Admin Class!")
parse ("equip "..id.." 74")
parse ("setmaxhealth "..id.." 200")
parse ("speedmod "..id.." 50")
parse ("equip "..id.." 5")
parse ("equip "..id.." 47")
parse ("equip "..id.." 81")
parse ("equip "..id.." 41")
parse ("equip "..id.." 75")
parse ("equip "..id.." 91")
parse ("equip "..id.." 89")
end
else
sel_class[id] = math.random(1,22)
if (sel_class[id]==9) then
sel_class[id] = math.random(1,22)
end
if (sel_class[id]==17) then
sel_class[id] = math.random(1,22)
end
if (sel_class[id]==18) then
sel_class[id] = math.random(1,22)
end
end
-- No Class
if (sample.classes.class[id]==25) then
msg2(id,"©000255000You Will Have Only Knife When You Respawn !")
parse ("setmaxhealth "..id.." 100")
parse ("speedmod "..id.." 0")
parse ("equip "..id.." 50")
end
end


-----------------------
-- NO BUYING --
-----------------------
addhook("buy","sample.classes.buy")
function sample.classes.buy()
return 1
end


-----------------------
-- NO COLLECTING --
-----------------------
addhook("walkover","sample.classes.walkover")
function sample.classes.walkover(id,iid,type)
if (type>=61 and type<=68) then
return 0
end
return 1
end


-----------------------
-- NO DROPPING --
-----------------------
addhook("drop","sample.classes.drop")
function sample.classes.drop()
return 1
end


-----------------------
-- NO DEAD DROPPING --
-----------------------
addhook("die","sample.classes.die")
function sample.classes.die()
return 1
end

-------------------------------
--Remove Weapons on round end--
-------------------------------
addhook("endround","rem_wep")
function rem_wep()
for i = 1,32 do
if player(i,"exists") then
parse('strip '..i..' 0')
parse ("setarmor "..i.." 0")
end
end
end
------------------------------------
--Special Skills in "Zombie" Class--
------------------------------------
addhook("second","skills")
function skills()
for hp = 1,32 do
if (sel_class[id]==2) then 
parse("sethealth "..id.." "..player(hp,"health") +3)
end
end
end
------------------------------------------
--Special Skills in "Team Helper" class--
------------------------------------------
addhook("say","say_drop")
function say_drop(id,txt)
if (sel_class[id]==14) then
if (txt=="!bandage") then
parse("spawnitem 65 "..player(id,"tilex").." "..player(id,"tiley").."")
parse("sethealth "..id.." "..player(id,"health")-50)
end
end
end

addhook("say","say_drop_2")
function say_drop_2(id,txt)
if (sel_class[id]==14) then
if (txt=="!primary-ammo") then
parse("spawnitem 61 "..player(id,"tilex").." "..player(id,"tiley").."")
parse("sethealth "..id.." "..player(id,"health")-50)
end
end
end

addhook("say","say_drop_3")
function say_drop_3(id,txt)
if (sel_class[id]==14) then
if (txt=="!secondary-ammo") then
parse("spawnitem 62 "..player(id,"tilex").." "..player(id,"tiley").."")
parse("sethealth "..id.." "..player(id,"health")-20)
end
end
end

addhook("second","skills")
function skills()
for _, hp in ipairs(player(0,"tableliving")) do
if (sel_class[hp]==14) then 
parse("sethealth "..hp.." "..player(hp,"health") +2)
end
end
end
--------------------
--exploding flares--
--------------------
dmgx = 1000
sizex = 250

addhook("projectile","explosivex")
function explosivex(id,weapon,x,y)
if (weapon==54) then
parse("explosion "..x.." "..y.." "..sizex.." "..dmgx.." "..id)
end
end
-----------------------
--exploding Snowballs--
-----------------------
dmgy = 50
sizey = 50

addhook("projectile","explosivey")
function explosivey(id,weapon,x,y)

if (weapon==75) then
parse("explosion "..x.." "..y.." "..sizey.." "..dmgy.." "..id)
end

end
-------------------
--gut bomb effect--
-------------------
addhook("projectile","npcyx")
function npcyx(id,weapon,x,y)
if weapon == 86 then
parse("spawnnpc 1 "..math.floor(x/32).." "..math.floor(y/32).." "..player(id,"rot"))
end
end
end


You'll have to put what it gives. Goodluck with that!
IMG:http://i561.photobucket.com/albums/ss59/killerboy_04/76561198036665859.png
20.08.13 06:51:36 pm
Up
hunter139
User
Offline Off
user Dovahkin has written:
You'll have to put what it gives. Goodluck with that!


what you mean ?
IMG:http://i33.servimg.com/u/f33/18/41/08/82/untitl14.jpg
20.08.13 07:09:57 pm
Up
Dovahkin
User
Offline Off
You're the one who is gonna decide to put. Goodluck with that.
IMG:http://i561.photobucket.com/albums/ss59/killerboy_04/76561198036665859.png
20.08.13 07:30:42 pm
Up
hunter139
User
Offline Off
ok
anyone else to help me please ?
IMG:http://i33.servimg.com/u/f33/18/41/08/82/untitl14.jpg
20.08.13 07:34:32 pm
Up
DannY-PhantoM
User
Offline Off
reduced you arent good your script is hunter script nothing changed
when skullter here , his dont understand what i say
20.08.13 07:47:46 pm
Up
hunter139
User
Offline Off
can someone help me please ?
edited 3×, last 21.08.13 01:14:07 am
IMG:http://i33.servimg.com/u/f33/18/41/08/82/untitl14.jpg
21.08.13 05:13:26 am
Up
Dovahkin
User
Offline Off
I didn't edit the whole code. Atlease it can now open the second button. It's too messy. Guys please Indent or Tab your codes.
IMG:http://i561.photobucket.com/albums/ss59/killerboy_04/76561198036665859.png
To the start Previous 1 Next To the start